برو به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به پاورقی

9 نکته‌ی کلیدی برای ساخت ویدئوهای تبلیغاتی کسب و کارهای کوچک

امروزه استفاده از ویدئو مارکتینگ برای بسیاری از کسب و کارها ضروری است. تبلیغات ویدئویی نه تنها برای افزایش فروش و آگاهی از برند موثر است، بلکه بیشتر مشتریان علاقه‌ی زیادی به این نوع از تبلیغات دارند. به همین دلیل ساخت ویدئوهای تبلیغاتی اهمیت زیادی برای کسب و کار شما دارد.

بیشتر مخاطبین ترجیح میدهند به جای خواندن یک متن بلند بالا در باره‌ی کسب و کار شما یک ویدئوی تبلیغاتی ببنید که در آن اطلاعات مورد نیاز خود را به دست بیاورند. ویدئوهای تبلیغاتی ابزاری فوق‌العاده برای تبدیل علاقه‌ی مشتریان به فروش و گسترش نفوذ کسب و کار شما در فضای اینترنت است. اینستاگرام، آپارت، یوتیوب، و تلگرام بستری فوق العاده برای نشر محتوای بصری است.

چطور یک فیلم تبلیغاتی موثر بسازیم؟

چطور فیلمی بسازیم که ما را به اهداف تبلیغاتی‌ای که داریم برساند؟ در اینجا قصد داریم 5 نکته مهمی که به شما کمک می کنند ویدئوهای تبلیغاتی موثر برای کسب و کار خود بسازید را معرفی کنیم.

ثانیه‌های اول تبلیغات را دریبابد. ثانیه‌هایی که در آن اگر مخاطب ویدئوی شما را دوست نداشته باشد، دیگر اگر حتی فیل هم هوا کنید به آن اعتنا نخواهد کرد

مجتبی حیدری – کارگردان خلاق
  1. ثانیه‌های اول را دریابید

لحظه‌ی شروع ویدئوی شما اهمیت فراوانی دارد. اگر میخواهید تماشاگران و مشتریان احتمالی ویدئوی شما را نیمه کاره رها نککند، باید در ثانیه های ابتدائی توجه آن ها را جلب کنید. ویدئوی خود را با جمله ای شروع کنید که علاقه را در مخاطب هدف شما بر می انگیزد. سعی کنید با مطرح کردن مشکلات معمول و سوالات چالشی در ابتدای ویدئو و یا به اشتراک گذاشتن مطلبی مهم در مورد برند خود، از همان ابتدا اصطلاحا قلاب بیاندازید و مخاطب را درگیر کنید. به یاد داشته باشید خیلی وقتها (مثلا در اینستاگرام) ممکن است ویدئوی شما به صورت بی صدا شروع به پخش کند؛ برای چنین مواقعی بهتر است ویدئوی خود را با تصاویری گیرا و گویا آغاز کنید.

  • ویژگیهای مهم برند خود را برجسته کنید

چرا تماشاگران باید ویدئوی شما را دوست داشته باشند؟ با برجسته کردن نقاط قوت کسب و کار خود، به این سوال در ویدئوی خود جواب دهید. به تماشاگرانتان بگوئید که چرا برند شما متمایز و متفاوت است. دستاوردها و موفقیتهای خود را برجسته کنید. حتی می توانید تستیمونیال (testimonial)  یا نظرات مثبت مشتریان خود را در ویدئوی خود جای دهید.

  • حواستان به زمان ویدئو باشد

از تبدیل کردن ویدئوی خود به یک مستند بلند بپرهیزید. بیشتر ویدئوهای موفق فضای آنلاین زیر سی ثانیه هستند. اما متاسفانه بسیاری از کسب و کارها اصرا دارند همه حرفهای خود را یک ویدئوی تبلیغاتی بزنند و از نظرشان تولید  یک ویدئوی کوتاه کاری مقرون به صرفه نیست. با این حال، برای هدف جایگاه سازی برند (Brand Positioning) ویدئوهای بلند هم می توانند موثر باشند. به طور مثال، اگر می خواهید مشتریانتان در مورد تجربه‌ی خوبی که با برند شما داشه اند صحبت کنند، ویدئوهای طولانی تر مفید خواهند بود. در هر حالت، مهم است که محتوای غیر ضروری را کنار بگذارید و پیام خود را در سریعترین حالت ممکن به بینندگان بدهید.

  • به بینندگان بگویید چرا  شما؟

ویدیوی شما باید به بینندگان بگوید که چرا باید برند شما را انتخاب کنند. چه چیزی باعث می شود محصولات یا خدمات شما “یک انتخاب صحیح” باشد؟ این که ارزش بالایی داشته باشد ، ضمانت بی قید و شرط و یا یک فناوری منحصر به فرد؟ باید به بینندگان دلیل همکاری با برند شما را بدانند.

  • از Call to Action استفاده کنید

هدف هر تبلیغ تشویق مردم به انجام یک کار مشخص است. مثلا ثبت نام در وبسایت شماريال دادن سفارش خرید، دادن اطلاعات تماس، دریافت کد تخفیف و … Call to action را بسته به نوع ویدئوی تبلیغاتی، می توان در دل ویدئو جا داد و یا در مراحل پست پروداکشن به صورت متن و گرافیک به ویدئو اضافه کرد. در حالت ایده آل ، بهتر است CTA را در انتهای ویدیو قرار دهید. به عنوان مثال، یک جمله‌ی سرراست و ساده می تواند به بینندگان نشان دهد چگونه می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت شما مراجعه کنند، برای تخفیف ثبت نام کنند یا محصولات و خدمات شما را خریداری کنند.

  • یک مشکل را حل کنید

مشاغل شما چه مشکلی را حل می کند؟ شما چطور این کار را انجام می دهید؟ یک تبلیغ ویدیویی خوب مشکلی را برجسته می کند و به بینندگان نشان می دهد که چگونه این مشکل به خصوص توسط این برند حل می شود.

  • پیش از شروع کار متن و سناریو داشته باشید

تهیه یک برنامه خوب قبل از ایجاد محتوا در هر قالب ، به خصوص در مورد فیلم ، ضروری است. سعی نکنید آن را حذف کنید! برای تبلیغات ویدیویی خود سناریویی ایجاد کنید که شامل اجزای مهم ذکر شده در بالا باشد. پس از انجام این کار، آن را توسط دوستان، خانواده و متخصصین تبلیغات و رسانه که درک خوبی از نام تجاری شما دارند بررسی کنید. داشتن بازخورد برای انجام تغییرات لازم قبل از فیلمبرداری بسیار ارزشمند است.

  • محل انتشار ویدئوی خود را مشخص کنید

وقتی که آگهی ویدیویی خود را تولید و ویرایش کردید، لازم است که محتوا را در یک پلتفرم بارگذاری کنید. مسائل میزبانی ویدیو می توانند در طراحی سناریو، فیلمبرداری و حتی مسائل فنی اثرگذار باشند. در حال حاضر در ایران اینستاگرام حرف اول را در شبکه های اجتماعی می زند. پلتفرمهایی مثل آپارات هم توانسته اند جایگاه خوبی در بازار ایجاد کنند. اما در خارج از ایران ، YouTube ، Vimeo و Facebook محبوب ترین و معتبرترین گزینه ها برای بارگذاری محتوای ویدیویی هستند. برای افزایش دامنه دسترسی به ویدیو می توانید از هر سه گزینه استفاده کنید.

  • خلاق باشید

گفتنش آسان است و عمل کردن به آن دشوار. اما بخواهیم با نخواهیم، بینندگان آنلاین عادت کرده اند تبلیغات آنلاین را ببینند و خیلی زود از روی آنها رد شوند تا به محتوای مورد نظرشان برسند. یک قالب یا سبک منحصر به فرد را انتخاب کنید که به برند شما اجازه دهد در حالی که برای بازار هدف شما جذاب است، خود را تبلیغ کند. هرچه خلاقیت بیشتری به کار بگیرید، ویدئوی شما از محتوای رقبا برجسته می شود.

هنگام برنامه ریزی و تولید یک تبلیغ ویدیویی آنلاین برای مشاغل کوچک خود ، این نکات را به خاطر بسپارید. خواه هدف شما افزایش فروش باشد یا شناخت برند، از بازاریابی ویدیویی غافل نشوید.

ارسال نظر

برو به بالا