برو به محتوا رفتن به پاورقی

یک ویدئوی تبلیغاتی خوب و موثر می‌تونه به هر کسب و کاری برای بهتر دیده شدن کمک کنه. نظرسنجی‌ها نشون میدن مخاطب‌ها ارتباط بهتر و عمیق‌تری با محتوای ویدئویی نسبت به محتوای متنی برقرار می‌کنن. به همین دلیل جمله‌ی معروف ما در استدیو درامون اینه: “ویدئو از متن بهتره!”

البته وقتی از تاثیر بالای ویدئوی تبلیغاتی صحبت می‌کنیم، منظور ما یک ویدئوی با کیفیت و خلاقانه‌ست. اما به راستی ویدئوی خوب یعنی چی؟ آیا کیفیت تصویر، استفاده از افراد مشهور و سلبریتی‌ها و یا حتی وایرال شدن ویدئو برای اینکه یه ویدئو خوب و موثر باشه کافیه؟ جواب یک “خیر” محکمه. البته که همه‌ی این موارد میتونن به عنوان سرفصل‌های کتاب مقدس تبلیغات، تو الویت کاری گروه سازنده ویدئوی تبلیغاتی قرار بگیرن اما مورد مهمی که نباید دور از ذهن بمونه، اینه که این ویدئو رو با چه هدفی میسازیم؟ به همین دلیل هدفی که مشتری یا به طور خاص تیم مارکتینگِ یک مجموعه برای تبلیغ کالا یا خدماتشون در نظر گرفتن باید در الویت گروه سازنده‌ی تبلیغات قرار بگیره.

خلق سناریو و آغاز سفر قهرمان!

این شروع کار ماست؛ پی‌ریزی یک ایده‌ی خلاقانه که از دل اون یک سناریو بیرون میاد که نقشه‌ی راه برای رسیدن به هدف ویدئوئه. این کار توسط یک گروه سناریست خبره انجام میشه؛ سناریست‌های با تجربه‌ی چندین و چند ساله که ضمن حرفه‌ای بودن تو کارشون شناخت بسیار خوبی از مخاطب دارن.

بعد از گذر از سخت‌ترین و زمانبرترین مرحله یعنی نوشتن سناریو، پروژه وارد مرحله‌ی پیش‌تولید میشه؛ مدیر تولید و عوامل اجرایی استدیو درامون تمام دغدغه‌های سفارش‌دهنده رو یک به یک در نظر می‌گیرن و تاییدهای نهایی از جمله استوری بورد، گروه بازیگران، لوکیشن، طراحی لباس، صداپیشه‌گان، موسیقی و هزار و یک نکته‌ی باریکتر از مو رو با سفارش‌دهنده انجام میدن. حالا مرحله‌ی مهم تولید فرا میرسه. گروه فنی استودیو درامون متشکل از گروه کارگردانی، گروه تصویر و بازیگران با ایده‌های اجرایی و خلاقانه با همراهی بروزترین تجهیزات سینمایی کارشون رو شروع میکنن. در انتها هم دست‌های چیره‌دست یه تدوینگر به قطعات ویدیو جان می‌بخشه و بعد از صداگذاری و میکس موسیقی و تصحیح رنگ، ویدئو آماده‌ی پرتاب میشه. باز هم باید تاکید کنیم طی این پروسه، استدیو ارتباط فعال و لحظه به لحظه‌ای با سفارش‌دهنده داره تا ضمن ساخت یه ویدئوی خوب، یه تجربه‌ی همکاری عالی رو هم رقم بزنه.

فیلمهای تبلیغاتی

ما در استدیو درامون فیلمهای تبلیغاتی را به دو دسته تقسیم می‌کنیم:

  • ویدئوهای مستند: این نوع ویدئوها بدون بازیگر و در لوکیشن واقعی ضبط میشوند و شامل انواع مصاحبه‌ی ویدئویی، پوشش تصویری رویدادها، گزارش تصویری مثل معرفی شرکت‌ها و صنایع، معرفی خدمات، گزارش پیشرفت پروژه و … هستند.
این یه ویدئوی مستنده که استدیو درامون در سال 98 برای نشنال جئوگرافی فارسی ساخت.
  • ویدئوهای کامرشال: برای ساخت این نوع ویدئوها معمولا از حضور بازیگر و یا مدل تبلیغاتی استفاده میشود و محل ضبط آنها لوکیشن‌های تبلیغاتی‌ست. این طبقه‌بندی ویدئوهای متنوعی رو شامل میشه؛ از تیزرهای تبلیغاتی Big Production گرفته تا ویدئوهای رسیپی اینستاگرام و موشن گرافیک و استاپ موشن.
این تیزر برای شرکت Fox Trade در سال 1400 ساخنه شد و به عنوان Pre-Roll در سایت یوتیوب به نمایش درآمد.
برو به بالا